Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility אינפוגרפיקה
top of page

אינפוגרפיקה

מתוך עיתון ״במושבה״ אבן יהודה


מכירים את התחושה שהסביבה שלכם מבולגנת ואז אתם לא מצליחים להתרכז בכלל... מרגישים חוסר נוחות... קופצים מדבר לדבר... מכירים את הרגש שעולה בכם אחרי שאתם בוחרים לסדר (או לתת למישהו אחר לעשות את זה 😊) כל העשייה שלכם הופכת אחרת, נחה עליכם רגיעה ואתם ממוקדים – הרבה יותר ממוקדים. הרגשה נפלאה, לא?!

אני ממש מכירה את ההרגשה הזו מקרוב. אני דרך אגב גם נעשית הרבה יותר ידידותית לעצמי ולעולם אחרי שהסדר הזה מתרחש.


באופן לא מקרי בכלל - ככל שהעיצוב יהיה יותר נקי ומסודר, העיצוב ישרה עלינו שקט נפשי, מיקוד והבנה קלה יותר של המידע שאנו מקבלים. השקט הזה גם מחזק את האמון במוצר. וכשזה קורה זה כמו קסם אמיתי. זה מה שאני עושה ביומיום. יוצרת נראות נקייה שמעבירה מסרים ממוקדים.




אם פעם היינו צריכים להסביר לילדים איפה העיצוב הגרפי מופיע והשימושים בו, היום זה פשוט בכל מקום שאנחנו מסתכלים. אכן העיצוב משתנה ומתפתח, אבל המיקום שלו במסך הוא כבר חלק מאיתנו ועם כל היתרונות והחסרונות שבדבר, אנחנו כיום מקבלים אינפורמציה בכל מקום, מכל מקום.


אני מאמינה שמידע המועבר באופן ויזואלי מדויק ונקי יחד עם טקסט מוביל שנבחר בקפידה, הופך העברת מסרים לעניין פשוט ויעיל. והכי חשוב - המסר שאנחנו רוצים להעביר הלאה (בין אם הוא נוגע לשירות או למוצר) יגיע לאדם שבקצה בצורה בהירה וברורה, גם בעולם של רעשי רקע והצפה במידע.


אני מאמינה כבר שנים שאין תחליף לפשטות וקווים נקיים. וכאן מגיעה האינפוגרפיקה שאני כה אוהבת.


האינפוגרפיקה נועדה לעזור לנו להעביר מידע תמציתי בנוגע לתהליכים, מוצר או שירות בצורה שמשלבת טקסט עם ויזואל. הטקסט המופיע במסגרתה הוא מצומצם.


האמת היא שאינפוגרפיקה נמצאת בכל מצגת או סרטון שמעביר מסרים והסברים, כמעט על כל דבר, שילוב אינפוגרפיקה עוזרת לנו בהבנת שלבים של עבודה או פרויקט והנחיות לפעולה ויוצרת הדמייה של הנתונים.



השימוש בגרפים גם הוא מצויין כדי להעביר חישובים, דוחות ונתונים בצורה מוחשית, אך לא תמיד מתאים לקהל היעד ולכן שילוב כלי האינפוגרפיקה עוזר לנו להעביר את התוכן בצורה יותר פשוטה מגרפים.


באתרי אינטרנט שנועדו להגעה לקהלים רחבים – כעין כלי לתקשורת המונים האינפוגרפיקה אפילו חשובה יותר – זו מגיעה ומשולבת בהסברים שונים ומעלה את אחוז האמון במוצר או/ו בשירות שאתם מציעים.


זה יכול להופיע כבר בדף הבית ורצוי להיות משהו פשוט ובדפים פניימים של האתר.


האינפוגרפיקה יכולה להיות יותר מורכבת ובכל אופן חשוב שתהיה הכי מדויקת ופשוטה, כך אנשים יכולים לתפוס במהירות את המידע.


גם ברשתות החברתיות והפרסום המסר צריך להיות הכי חד ונקי אבל עם ויזואל מענין שיגרום לנו לעצור ולהעמיק.

באינטרנט יש צורך גם להתייחס לחיפוש בגוגל (SEO) ולתת לטקסט חופשי שלא בתמונה מקום ולמצוא איזון בינו לבין האינפוגרפיקה שלרוב מופיעה כתמונה.


העיקרון שאני מאמינה בו כמעצבת הוא תכנון ולמידת הנושא, לכן התחברתי מאוד ליתרונות של עיצוב ממשק משתמש (UX/UI) תהליך החשיבה על המשתמש והצורך להוביל אותו.


כשלקוח מתלהב (וזה קורה לשמחתי די הרבה) ואומר שאני ממש אומנית אני מקבלת את המחמאה באהבה אבל מוסיפה שיש הבדל - אמנות מכילה רגש ופרשנויות שונות לאותה מטרה לעומת עיצוב שבו העברת המסר בצורה טובה היא כלי מגשר.


לאופן עיצוב האינפוגרפיקה ובחירת השפה הגרפית יש משקל גדול בהעברת המסרים, בין אם בבחירת הצבעוניות או סוגי האייקונים אבל גם לתחושה שהעיצוב מעביר. בשימוש בשפת המותג נוכל להעביר מסר שהוא בתחושה ויחבר אותנו למשהו שאנחנו מכירים כבר קודם.


בעזרת האינפוגרפיקה אנחנו יכולים להוביל ולכוון את הקורא למסר המדויק במקום להציג מצגת ארוכה עם הסברים ארוכים מידי.



אני שמחה על ההזדמנות להכניס אתכם לעולם שלי. ברוכים הבאים.

כבר בתור ילדה, כמו בטח הרבה אנשים, היה לי יותר קל להבין דברים שמלווים בציורים או בתמונות, תמיד הרבה מילים בילבלו אותי והלחיצו אותי, יכול להיות שזה קשור להיותי מאותרת קשב שלא אובחנה. אולי... ועכשיו ווידוי קטן: גל קוראי הספרים דילג עליי. רק בשנים האחרונות התחלתי לקרוא ספרים וגם זה לא תמיד החזיק מעמד. מלאת קנאה באנשים שמצליחים לקרוא בשקיקה 3 ספרים בשבוע. מזל שיש ספרים מוקלטים ופודקאסטים שאני מקשיבה להם באדיקות.


כמוני, עוד אנשים רבים הם מאותגרי קשב. חלקם מאובחנים וחלקם לא. מה שבטוח הוא שעולם רווי גירויים אינו מיטיב עם אף אחד. גם לא עם אלו שלא מבינים על מה המהומה והעולם שלהם נקי וממוקד בשגרה. לכן ניתן לומר בהכללה שרוב האנשים כיום מחפשים דרך טובה יותר לצרוך תוכן ולא פחות חשוב מזה להעביר מסרים ולבלוט בתוך כל הרעש וההמולה.


אני מאמינה שהשילוב בין אייקונים, נתונים ומילים נחוץ ועוזר לקלוט מהר ובאופן יעיל מסרים. במיוחד הדברים רלוונטיים כאשר לוקחים בחשבון את משאב הזמן המוגבל שיש לכולנו.

ומה עם רגש? אכן, בעיצוב נכנס רגש אבל בצורה מדויקת. נכון, אין דרך אחת להגיע לתוצאה רצויה. דווקא משום כך, חשוב לזכור כי הדיוק בהעברת המסרים הוא מכריע – אם המסר לא עבר כמו שצריך והאדם שהוא קהל היעד שלכם לא הבין מה בעצם רציתם להגיד, התוצאה לא הושגה וחבל.


אז מה אני מציעה בעצם? כמו תמיד פשוט לנסות.

ברשת ובאפליקציות שונות של עיצובים יש אינספור תבניות לאינפוגרפיקה. חלקן בשימוש חופשי.

לא תמיד זה מצליח ולא תמיד קל לבחור את התבנית המדויקת ביותר אבל שווה לנסות. מקסימום תצליחו. וכמו בכל דבר, חוק ה- 10,000 פועל גם כאן. מעצבים מיומנים עם המלצות ועבודות שאהבתם יכולים לסייע.


וכמובן שאם אתם משוטטים ברשת חפשו את הסטודיו שלי ואם אתם באבן יהודה פשוט תקפצו לקפה.


רחלי ליסר

בעלת סטודיו לעיצוב ומיתוג עיסקי

המתמחה בעיצוב אתרי אינטרנט

בניית אסטרטגיה ושפה ויזואלית


מוזמנים לבקר באתר

www.rachely.co.il



⁨״במושבה״ מרץ 2023⁩.rachely
.pdf
הורידו את PDF • 190KB




45 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page